Co je cykloBAROMETR měst ČR 2016?

Jak se cítí cyklisté v českých městech? Ve kterém městě se cítí nejlépe a ve kterém nejhůře? To zjišťuje anketa Cyklobarometr měst 2016. Využívá metodu podobně zaměřeného velkého „Klimatestu“, který nedávno proběhl v Německu.

Prostřednictvím on-line dotazníku oslovila Nadace Partnerství ve spolupráci s partnery účastníky kampaně Do práce na kole. Celkem se do hlasování zapojilo 1300 respondentů, kteří odpovídali na třicítku otázek. Hodnotit mohli na stupnici od jedné do šesti. Čím nižší celkový průměr, tím lepší výsledek. Města s méně než 25 respondenty nebyla do finálního pořadí zahrnuta. 

Vítězné město – Hradec Králové získalo od Nadace Partnerství na tři měsíce sčítač cyklistů v hodnotě 30.000 Kč.

Podívejte se na výsledky i s přehledem otázek ankety (pdf.)

Výsledky cykloBAROMETRU 2016

Pořadí měst podle celkové známky (čím nižší známka, tím lepší):

2,75
 
 
2,85
 
 
2,85
 
 
2,86
 
 
2,94
 
 
JS chart by amCharts

Na cykloBAROMETRU se podílí

 

cykloBAROMETR měst ČR 2016

pořadí měst podle celkové známky (čím nižší známka, tím lepší):

1. Hradec Králové
Celková známka:
2,75
 
2. Pardubice
Celková známka:
2,85
 
3. Otrokovice
Celková známka:
2,85
 
4. Jihlava
Celková známka:
2,86
 
5. Olomouc
Celková známka:
2,94
 
6. Nový Jičín
Celková známka:
2,96
 
7. Jindřichův Hradec
Celková známka:
3,12
 
8. Zlín
Celková známka:
3,20
 
9. Ostrava
Celková známka:
3,21
 
10. České Budějovice
Celková známka:
3,26
 
11. Přerov
Celková známka:
3,39
 
12. Plzeň
Celková známka:
3,57
 
13. Praha
Celková známka:
3,58
 
14. Brno
Celková známka:
3,59
 
15. Liberec
Celková známka:
3,76
 
16. Ústí nad Labem
Celková známka:
4,25
 
 

Hradec Králové

Pořadí: 1.

Celková známka

2,75

 

Počet respondentů

34

Stav cyklodopravy

2,25

 

Bezpečnost cyklistů

2,89

 

Komfort na cyklostezkách

3,23

 

Stav infrastruktury

2,63

 
 

Pardubice

Pořadí: 2.

Celková známka

2,85

 

Počet respondentů

81

Stav cyklodopravy

2,47

 

Bezpečnost cyklistů

2,98

 

Komfort na cyklostezkách

3,50

 

Stav infrastruktury

2,45

 
 

Otrokovice

Pořadí: 3.

Celková známka

2,85

 

Počet respondentů

39

Stav cyklodopravy

2,44

 

Bezpečnost cyklistů

2,74

 

Komfort na cyklostezkách

3,18

 

Stav infrastruktury

3,07

 
 

Jihlava

Pořadí: 4.

Celková známka

2,86

 

Počet respondentů

74

Stav cyklodopravy

2,44

 

Bezpečnost cyklistů

2,74

 

Komfort na cyklostezkách

3,27

 

Stav infrastruktury

3,01

 
 

Olomouc

Pořadí: 5.

Celková známka

2,94

 

Počet respondentů

79

Stav cyklodopravy

2,49

 

Bezpečnost cyklistů

3,06

 

Komfort na cyklostezkách

3,62

 

Stav infrastruktury

2,57

 
 

Nový Jičín

Pořadí: 6.

Celková známka

2,96

 

Počet respondentů

30

Stav cyklodopravy

2,59

 

Bezpečnost cyklistů

2,75

 

Komfort na cyklostezkách

3,34

 

Stav infrastruktury

3,15

 
 

Jindřichův Hradec

Pořadí: 7.

Celková známka

3,12

 

Počet respondentů

33

Stav cyklodopravy

2,85

 

Bezpečnost cyklistů

2,97

 

Komfort na cyklostezkách

3,34

 

Stav infrastruktury

3,32

 
 

Zlín

Pořadí: 8.

Celková známka

3,20

 

Počet respondentů

34

Stav cyklodopravy

2,74

 

Bezpečnost cyklistů

2,99

 

Komfort na cyklostezkách

3,34

 

Stav infrastruktury

3,71

 
 

Ostrava

Pořadí: 9.

Celková známka

3,21

 

Počet respondentů

58

Stav cyklodopravy

2,86

 

Bezpečnost cyklistů

3,31

 

Komfort na cyklostezkách

3,49

 

Stav infrastruktury

3,19

 
 

České Budějovice

Pořadí: 10.

Celková známka

3,26

 

Počet respondentů

67

Stav cyklodopravy

3,02

 

Bezpečnost cyklistů

3,49

 

Komfort na cyklostezkách

3,43

 

Stav infrastruktury

3,10

 
 

Přerov

Pořadí: 11.

Celková známka

3,39

 

Počet respondentů

29

Stav cyklodopravy

2,85

 

Bezpečnost cyklistů

3,42

 

Komfort na cyklostezkách

3,84

 

Stav infrastruktury

3,47

 
 

Plzeň

Pořadí: 12.

Celková známka

3,57

 

Počet respondentů

102

Stav cyklodopravy

3,31

 

Bezpečnost cyklistů

3,63

 

Komfort na cyklostezkách

4,12

 

Stav infrastruktury

3,22

 
 

Praha

Pořadí: 13.

Celková známka

3,58

 

Počet respondentů

333

Stav cyklodopravy

3,48

 

Bezpečnost cyklistů

3,87

 

Komfort na cyklostezkách

3,66

 

Stav infrastruktury

3,33

 
 

Brno

Pořadí: 14.

Celková známka

3,59

 

Počet respondentů

175

Stav cyklodopravy

3,55

 

Bezpečnost cyklistů

3,69

 

Komfort na cyklostezkách

3,53

 

Stav infrastruktury

3,58

 
 

Liberec

Pořadí: 15.

Celková známka

3,76

 

Počet respondentů

34

Stav cyklodopravy

3,64

 

Bezpečnost cyklistů

3,34

 

Komfort na cyklostezkách

3,92

 

Stav infrastruktury

4,14

 
 

Ústí nad Labem

Pořadí: 16.

Celková známka

4,25

 

Počet respondentů

29

Stav cyklodopravy

4,13

 

Bezpečnost cyklistů

3,98

 

Komfort na cyklostezkách

4,34

 

Stav infrastruktury

4,56

 
 
 

 

Nadace Partnerství pomáhá lidem pečovat o životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné služby a inspiraci ze zahraničí. Podporuje kvalitní veřejná prostranství, zelené stavění, vzdělávání, zeleň ve městě i v krajině, zklidňování dopravy, šetrnou turistiku a ochranu přírody. Sídlí v Brně ve svém vzdělávacím centru Otevřená zahrada.



Sdružení Auto*Mat prosazuje lepší prostředí pro kvalitní život ve městě. Podporujeme veřejnou, pěší a cyklistickou dopravu i rozumné používání aut. Přinášíme inspiraci z evropských metropolí a aktivizujeme lidi k pozitivní proměně ulic a veřejného prostoru. Dohlížíme na politiky a efektivní využití veřejných peněz. Společně s vámi tvoříme město, ve kterém chceme žít.


Asociace měst pro cyklisty je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací, založenou jako zájmové sdružení právnických osob. Členy Asociace jsou obce, měst, svazky a neziskové organizace. Činnost Asociace je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům spojených s městskou mobilitou a otázkami dopravy.


Česko na kola je informační web České cyklistické federace, který sdružuje primárně neziskové společnosti, cykloprůmysl, ale také jednotlivé uživatelé kol. Jeho cestou je sdílení nápadů a vizí napříč všemi organizacemi věnujícími se městské cyklistice a cykloturistice na lokální úrovni. Důležitý je každý jedinec, důvod proč jezdí a jeho vlastní příběh, který chce s námi s nadšením sdílet. Abychom dosáhli spokojenosti co největšího počtu cyklonadšenců, je důležité komunikovat také se zástupci měst, vládou a sjednotit legislativní opatření.