Co je cykloBAROMETR měst ČR 2017?

Jak se cítí cyklisté v českých městech? Ve kterém městě se cítí nejlépe a ve kterém nejhůře? A jak si města vedla oproti minulému roku? To zjišťuje druhý ročník ankety Cyklobarometr měst. Využívá metodu podobně zaměřeného velkého „Klimatestu“, který pravidelně probíhá v Německu.

Prostřednictvím on-line dotazníku oslovila Nadace Partnerství ve spolupráci s partnery účastníky kampaně Do práce na kole. Celkem se do hlasování zapojilo 1230 respondentů, kteří odpovídali na třicítku otázek. Hodnotit mohli na stupnici od jedné do šesti. Čím nižší celkový průměr, tím lepší výsledek. Města s méně než 25 respondenty nebyla do finálního pořadí zahrnuta. 

Vítězství obhájil Hradec Králové. Skokanem roku se stala na druhém místě Olomouc, která od Nadace Partnerství získává na tři měsíce sčítač cyklistů v hodnotě 30.000 Kč.

Podívejte se na výsledky i s přehledem otázek ankety (PDF) a na kompletní data z průzkumu (XLS).

Výsledky cykloBAROMETRU 2017

Pořadí měst podle celkové známky (čím nižší známka, tím lepší):

2,83
 
 
2,84
 
 
2,85
 
 
2,86
 
 
2,94
 
 
JS chart by amCharts

Na cykloBAROMETRU se podílí

 

cykloBAROMETR měst ČR 2017

pořadí měst podle celkové známky (čím nižší známka, tím lepší):

1. Hradec Králové
Celková známka:
2,83
 
2. Olomouc
Celková známka:
2,84
 
3. Pardubice
Celková známka:
2,85
 
4. Otrokovice
Celková známka:
2,86
 
5. Jindřichův Hradec
Celková známka:
2,94
 
6. Ostrava
Celková známka:
3,16
 
7. Jihlava
Celková známka:
3,22
 
8. České Budějovice
Celková známka:
3,23
 
9. Nový Jičín
Celková známka:
3,26
 
10. Břeclav
Celková známka:
3,40
 
11. Praha
Celková známka:
3,49
 
12. Brno
Celková známka:
3,53
 
13. Přerov
Celková známka:
3,72
 
14. Plzeň
Celková známka:
3,75
 
15. Liberec
Celková známka:
3,79
 
 

Hradec Králové

Pořadí: 1.

Celková známka

2,83

-0,08

 

Počet respondentů

46

Stav cyklodopravy

2,39

 

Bezpečnost cyklistů

3,04

 

Komfort na cyklostezkách

3,16

 

Stav infrastruktury

2,73

 
 

Olomouc

Pořadí: 2.

Celková známka

2,84

0,10

 

Počet respondentů

56

Stav cyklodopravy

2,47

 

Bezpečnost cyklistů

3,00

 

Komfort na cyklostezkách

3,37

 

Stav infrastruktury

2,51

 
 

Pardubice

Pořadí: 3.

Celková známka

2,85

 

Počet respondentů

63

Stav cyklodopravy

2,49

 

Bezpečnost cyklistů

2,94

 

Komfort na cyklostezkách

3,40

 

Stav infrastruktury

2,56

 
 

Otrokovice

Pořadí: 4.

Celková známka

2,86

-0,01

 

Počet respondentů

29

Stav cyklodopravy

2,49

 

Bezpečnost cyklistů

2,79

 

Komfort na cyklostezkách

3,00

 

Stav infrastruktury

3,15

 
 

Jindřichův Hradec

Pořadí: 5.

Celková známka

2,94

0,18

 

Počet respondentů

25

Stav cyklodopravy

2,72

 

Bezpečnost cyklistů

2,50

 

Komfort na cyklostezkách

3,37

 

Stav infrastruktury

3,17

 
 

Ostrava

Pořadí: 6.

Celková známka

3,16

0,05

 

Počet respondentů

54

Stav cyklodopravy

2,85

 

Bezpečnost cyklistů

3,16

 

Komfort na cyklostezkách

3,41

 

Stav infrastruktury

3,21

 
 

Jihlava

Pořadí: 7.

Celková známka

3,22

-0,36

 

Počet respondentů

78

Stav cyklodopravy

2,88

 

Bezpečnost cyklistů

3,09

 

Komfort na cyklostezkách

3,53

 

Stav infrastruktury

3,37

 
 

České Budějovice

Pořadí: 8.

Celková známka

3,23

0,03

 

Počet respondentů

52

Stav cyklodopravy

2,72

 

Bezpečnost cyklistů

3,46

 

Komfort na cyklostezkách

3,49

 

Stav infrastruktury

3,27

 
 

Nový Jičín

Pořadí: 9.

Celková známka

3,26

-0,30

 

Počet respondentů

37

Stav cyklodopravy

3,12

 

Bezpečnost cyklistů

3,06

 

Komfort na cyklostezkách

3,55

 

Stav infrastruktury

3,30

 
 

Břeclav

Pořadí: 10.

Celková známka

3,40

 

Počet respondentů

34

Stav cyklodopravy

3,22

 

Bezpečnost cyklistů

3,84

 

Komfort na cyklostezkách

3,72

 

Stav infrastruktury

2,83

 
 

Praha

Pořadí: 11.

Celková známka

3,49

0,09

 

Počet respondentů

320

Stav cyklodopravy

3,43

 

Bezpečnost cyklistů

3,70

 

Komfort na cyklostezkách

3,61

 

Stav infrastruktury

3,23

 
 

Brno

Pořadí: 12.

Celková známka

3,53

0,06

 

Počet respondentů

186

Stav cyklodopravy

3,61

 

Bezpečnost cyklistů

3,60

 

Komfort na cyklostezkách

3,53

 

Stav infrastruktury

3,37

 
 

Přerov

Pořadí: 13.

Celková známka

3,72

-0,33

 

Počet respondentů

26

Stav cyklodopravy

3,28

 

Bezpečnost cyklistů

3,69

 

Komfort na cyklostezkách

4,40

 

Stav infrastruktury

3,53

 
 

Plzeň

Pořadí: 14.

Celková známka

3,75

-0,18

 

Počet respondentů

72

Stav cyklodopravy

3,46

 

Bezpečnost cyklistů

3,85

 

Komfort na cyklostezkách

4,35

 

Stav infrastruktury

3,33

 
 

Liberec

Pořadí: 15.

Celková známka

3,79

-0,03

 

Počet respondentů

37

Stav cyklodopravy

3,81

 

Bezpečnost cyklistů

3,57

 

Komfort na cyklostezkách

3,86

 

Stav infrastruktury

3,92

 
 
 
 

 

Nadace Partnerství pomáhá lidem pečovat o životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné služby a inspiraci ze zahraničí. Podporuje kvalitní veřejná prostranství, zelené stavění, vzdělávání, zeleň ve městě i v krajině, zklidňování dopravy, šetrnou turistiku a ochranu přírody. Sídlí v Brně ve svém vzdělávacím centru Otevřená zahrada.



Sdružení Auto*Mat prosazuje lepší prostředí pro kvalitní život ve městě. Podporujeme veřejnou, pěší a cyklistickou dopravu i rozumné používání aut. Přinášíme inspiraci z evropských metropolí a aktivizujeme lidi k pozitivní proměně ulic a veřejného prostoru. Dohlížíme na politiky a efektivní využití veřejných peněz. Společně s vámi tvoříme město, ve kterém chceme žít.


Asociace měst pro cyklisty je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací, založenou jako zájmové sdružení právnických osob. Členy Asociace jsou obce, měst, svazky a neziskové organizace. Činnost Asociace je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům spojených s městskou mobilitou a otázkami dopravy.


Česko na kola je informační web České cyklistické federace, který sdružuje primárně neziskové společnosti, cykloprůmysl, ale také jednotlivé uživatelé kol. Jeho cestou je sdílení nápadů a vizí napříč všemi organizacemi věnujícími se městské cyklistice a cykloturistice na lokální úrovni. Důležitý je každý jedinec, důvod proč jezdí a jeho vlastní příběh, který chce s námi s nadšením sdílet. Abychom dosáhli spokojenosti co největšího počtu cyklonadšenců, je důležité komunikovat také se zástupci měst, vládou a sjednotit legislativní opatření. 


Kentico CMS